باید خطوط و ایستگاه های اتوبوس ایجاد شود

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: زیرساخت ها در حوزه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی یاسوج آماده نیست. شاهرخ کناری در نشست کمیسیون دانشجویی شهرستان به ریاست فرماندار بویراحمد در محل فرمانداری برگزار شد که یکی از مواردی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، مشکل حمل و نقل دانشجویان دانشگاه ها بود، افزود: در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی معیوب است و باید تقویت شود. زیرساخت ها در حوزه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی آماده نیست .

وی اظهارکرد: وظیفه شهرداری و اتوبوسرانی ایجاد زمینه مناسب جهت تامین ناوگان و فرهنگ سازی حمل و نقل عمومی است . فرماندار بویراحمد با تاکید بر رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص دانشجویی و جمعیت رو به افزایش مرکز استان ضرورت دارد با راه‌اندازی خطوط اتوبوس، حمل و نقل دانشجویان نیز صورت گیرد . کناری با بیان اینکه دانشجویان هم مثل عموم مردم می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تصریح کرد: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج باید تغییر کند و برنامه‌ریزان و دست اندرکاران با توجه به حجم مسافر و دانشجویان مرکز استان، سرویس های رفت وبرگشت و خطوط ایستگاه اتوبوس فعال و منظم از لحاظ زمانبندی حضور در ایستگاه، داشته باشند . رئیس کمیسیون دانشجویی شهرستان بویراحمد ادامه داد: شهر یاسوج نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد بنابراین باید ترتیبی اتخاذ شود تا پایان نیمه اول شهریور ماه تمام خطوط اتوبوسرانی در یاسوج فعال باشند و شرایط دانشگاه ها هم مد نظر قرار گیرد .


حمل و نقل عمومی و دانشجویان شهر یاسوج با 23 دستگاه اتوبوس!

ضرغام خلقی پور، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز در این نشست گفت: متاسفانه هزینه نگهداری هر دستگاه اتوبوس در ماه مبلغی بالغ بر ۹ میلیون تومان به صورت حداقلی برآورد شده است و شهرداری از پس مخارج نگهداری برنمی‌آید . وی افزود: در سال‌های گذشته با توجه به استهلاک برخی از ناوگان اتوبوسرانی یاسوج، شهرداری مجبور به فروش تعدادی از آنها شده است و در حال حاضر تنها با ۲۳ دستگاه اتوبوس، حمل و نقل عمومی و دانشجویان شهر یاسوج صورت می‌گیرد .

خلقی پور از درخواست ۳۰ دستگاه اتوبوس جهت افزودن به ناوگان حمل و نقل یاسوج خبر داد و اضافه کرد: در کلان شهرها، یارانه نگهداری سرویس های حمل و نقل عمومی را دریافت می‌کنند اما متاسفانه تاکنون در یاسوج تمام هزینه ها بر عهده ی شهرداری بوده و این مشکلات را دوچندان کرده است.یکی از معضلاتی که نقش اساسی در بار ترافیکی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، بی‌توجهی مردم و مسئولان به وسایل نقلیه عمومی است و اگر قرار است این مشکل در شهر یاسوج پر رنگ جلوه داده شود باید مسئولان علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها به کارهای فرهنگی رو بیاورند .

از آنجایی که شهر یاسوج با عنوان مرکز استان و کلان شهر، خوانده خواهد شد باید نسبت به اعتبارات ویژه در حوزه شهری، توجه جدی صورت گیرد . حمل و نقل مسافر و دانشجویان دانشگاه ها از نقاط مختلف شهر یاسوج کاری بس دشوار خواهد بود؛ چرا که نه زیرساخت‌های حمل ونقل فراهم شده و نه امکانات مناسبی است. بنابراین در صورتی که خواهان توسعه شهری باشیم ارائه و اجرای طرح ها و الگوهای فرهنگی از قبیل مکانی مناسب و متناسب با مبلمان شهری جهت ایستگاه های اتوبوس، خط کشی خیابان ها، نصب علائم رانندگی و بکارگیری رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و بسیاری چیزهای دیگر به شدت احساس می‌شود

تاریخ درج :  1397/3/27

تعداد بازدیدها : 1890

ارسال نظر