ابتکار جنوب از اجرای یک طرح بدون مطالعه در شهر یاسوج گزارش می دهد

بانوان درحسرت پارک

شهرداریاسوج:دنبال جابجایی پارک هستیم



در دنیای ماشینی امروز درپشت همه دغدغه ها ،مشکلات و روزمرگی ها هیچ چیز به اندازه آرامش خاطر نمی چسبد آرامش خاطری که که البته بدست آوردنش به همین سادگی نیست وکسی یا جایی باید باشد تا برای دقایقی ما را از همه دل مشغولیات ودغدغه هایمان دور کند حالا اگر زن باشی وضعیت فرق می کند واهمیت این موضوع دوچندان می شود.

یک زن نیاز دارد درکنار هم جنس هایشان فارغ از همه دخترانگی ها،زنانگی ها ومادرانه هایش شاد باشد،از طبیعت لذت ببرد،ورزش های دلخواهش را انجام دهد وحس شیرین امنیت را بیشتر تجربه کند بنابراین همه اینها مقدمه ای شد بر تاسیس پارک بانوان درشهرهای مختلف کشور.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد هم یکی ازهمین شهرها بود  که 28 دی سال 95 درمیان هیاهو وتبلیغات رسانه ای از پارک بانوانش   بهره برداری شد تا شاید زنان این شهر نیز حس دلچسب پارک داشتن را تجربه کنند.
ولی مسئله این بود که از همان ابتدا نسبت به جانمایی پارک ایرداتی گرفته شد وعنوان شد این پارک ازبسیاری از استانداردهای لازم برخوردار نیست وحتی کار جایی رسید که بسیاری از بانوان تمایلی برای رفتن به این پارک از خود نشان ندادند وبسیاری از خانواده ها نیز مخالفت خود را برای حضور دراین پارک  اعلام کردند.
اما مشکل اصلی پارک  از کجا بود؟اشراف مکانهای مسکونی وپیرامون آن  بر محیط پارک  ومشکلات فنی وسازه ای از عمده مشکلات این پارک بود که بانوان یاسوجی را نسبت به این پارک دلسرد وبی تمایل کرد  وبطور کلی نشان داد طرح این پارک نه تنها فاقد برنامه ریزی اصولی  است که صرفا فضایی سبز  محصور شده تا نام پارک را یدک بکشد ودل بانوان مرکز استان را خوش کند غافل ازاینکه چنین فضایی نه تنها رغبتی وکششی در آنها ایجاد نکرد بلکه موجبات نارضایتی بانوان رابیش از پیش فراهم کرد وحتی باعث واکنش مسئولان هم شد وکار رابه جایی رساند که صحبت از جایجایی پارک و تبدیل شدن به اصطلاح پارک فعلی به بوستانی همگانی شد.

درهمین خصوص شهردار یاسوج گفت: با بیان اینکه این پارک مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی بانوان نیست چون بدون مطالعه ایجاد شده است گفت : باید مکانی اختصاصی و مناسب برای بانوان در راستای تفریح و سرگرمی آنها ایجاد شود.وی افزود:با ایجاد پارک جدید بانوان در مکانی مناسب، این مکان به بوستان مطالعه تبدیل می شود.

مقدم تصریح کرد: دیواره کنونی پارک بانوان یاسوج، پلاستیکی بوده و دوام چندانی نداشته است و این دیواره دچار شکستگی‌هایی بسیار شده است.

البته دامنه این نارضایتی به استاندار هم کشیده شد.واو در بازدیدی که زمستان گذشته از این پارک داشت گفت: این پارک علاوه بر مشکلات فنی و سازه‌ای از نظر جنبه‌های امنیتی، اجتماعی و وجود برخی مکان‌های مسکونی مشرف بر آن مشکل دارد.

هر چند شهردار مرکز استان از انجام بررسی‌های لازم برای جابجایی پارک بانوان می گوید وعنوان می کند: کار دال‌گذاری و بلوکی شدن دیوارهای اطراف انجام شده و بانوان  می توانند تا زمان انتخاب محل جدیدی از آن استفاده کنند اما باید منتظر نشست ودید بالاخره کارساماندهی وجابجایی این پارک به کجا می رسد وآیا بانوان یاسوجی بازهم به نقطه صفر بدون پارک اختصاصی ومناسب خود بر می گردند.

با این حال اما باید اذعان کرد مقصران اصلی دراین ماجرا وهمه طرح های مشابه آن طراحان و مجريانی هستند که با پول بیت المال وحق این مردم دست به اجرای چنین طراحی هایی می زنند که نه تنها هیچ اثرگذاری مثبتی در جامعه ندارند

بلکه با انجام چنین اشتباهات راهبردی واساسی از یک طرف باعث هدر رفتن سرمایه موجود می شوند واز طرف دیگر  باعث هزینه تراشی های اضافی  از جیب همین مردم می شود بنابراین بازخواست چنین افرادی کمترین کار ممکن برای مقابله با این اقدام غیراصولی وبدون نگاه کارشناسی شده آنان است.

تاریخ درج :  1398/4/26

تعداد بازدیدها : 1065

ارسال نظر