25 سال از آغاز ساخت محور ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت می گذرد

بهره برداری کامل در گرو تخصیص اعتبار

 

استاندار:جاده "پاتاوه_دهدشت" تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود

 

یکی از مصوبات مهم سفر رهبری به استان کهگیلویه وبویراحمد ساخت جاده ملی،ترانزیتی وشریانی پاتاوه به دهدشت بود.جاده ای که نوید بخش آینده ای روشن برای این استان بود.ولی مجموع همه آنچه دراین 25سال گذشت نشان داد حتی 4 دولت سرکار آمده در به سرانجام رسیدن این پروژه تا کنون موفقیت چندانی نداشته وباعث شده اند تا بهره برداری از آن همچنان خود رابه عنوان یک دغدغه جدی ومهم نشان دهد.

 

حالا اما گویا قرار است بالاخره ودرصورت تخصیص اعتبار تا خردادماه ۹۹ به طور صد درصدی به بهره برداری برسد تا شاهد به ثمر نشستن این پروژه حیاتی باشیم.درهمین زمینه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ‌با سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دیدار و گفت و گو کرد. حسین کلانتری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های کهگیلویه وبویراحمد پروژه های محور ملی "پاتاوه_دهدشت"، آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر و همچنین سد تنگ سرخ را ۳ پروژه اولویت دار در استان عنوان کرد.

 

نماینده ارشد اجرایی استان با اشاره به اهمیت جاده محور ملی "پاتاوه_دهدشت"، بیان کرد: این محور شریانی نقش محوری و راهبردی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از بن بست دارد.وی افزود: جاده ملی "پاتاوه –دهدشت" یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور است.

 

کلانتری این محور را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان برشمرد و گفت: تاکنون برای بهسازی و تکمیل این محور از سوی دفتر مقام معظم رهبری کمک های شایانی انجام شد.

 

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در تلاشیم که این محور تا پایان سال زیر بار ترافیک برود.کلانتری خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار این طرح ملی حداکثر تا خردادماه ۹۹ به طور صد درصدی به بهره برداری می رسد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان گفت: این مطالبات از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری و تامین خواهد شد.کلانتری تصریح کرد: مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیا در موعد مقرر این طرح مهم و ملی را به بهره برداری رسانده و تحویل دهد.

 

استاندار با اشاره به پروژه آبرسانی به چهار شهر، بیان کرد: تأمین آب شرب به میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.وی تصریح کرد: علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب ۳۵۰ روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز تأمین خواهد شد.

 

"سعید محمد"، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این دیدار با تشکر از پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بر تسریع در روند اجرای این سه طرح مهم تاکید کرد و گفت: در تلاشیم که با تخصیص اعتبار مناسب این طرح در موعد مقرر به بهره برداری برسد.وی اظهار کرد: مردم غیور و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد شایسته بهترین شیوه خدمات رسانی هستند و ما نیز تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن تعهدات قرارگاه به کار خواهیم بست.

 

حالا باید منتظر نشست ودید آیا این شریان حیاتی درموعد مقرر زیربارترافیک می رود یاهمچنان درپیچ وخم وعده ها باقی می ماند.

تاریخ درج :  1398/10/11

تعداد بازدیدها : 526

ارسال نظر