مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛ استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اشتغال مددجویان

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

 استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اشتغال مددجویان

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد و توانمندی سازی آن‌ها می‌توان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی بهره لازم را برد.

 

به گزارش سایت خبری ابتکارجنوب، به‌منظور ایجاد تعاملات لازم در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان، نشست مشترکی بین مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و حوزه اشتغال این نهاد با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منافع طبیعی استان برگزار شد. 

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: 50 درصد مشاغلی که در سال جاری در کمیته امداد برای مددجویان این نهاد ایجاد می‌شود از طریق طرح راهبری شغلی است و این طرح یک الگوی کارآفرین محور است که در این الگو تعدادی از افراد بیکار را به کارآفرین معرفی می‌کنیم تا برای آن‌ها شغل ایجاد کند.

وی بابیان اینکه از پنج هزار شغلی که قرار است امسال برای مددجویان ایجاد می‌شود، دو هزار و 500 شغل از طریق راهبری شغلی است، تصریح کرد: در این طرح راهبران شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله شناسایی و استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول و پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرند.

مبشری با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی برای راهبری شغلی مددجویان کمیته امداد استفاده کرد، افزود: آموزش و مهارت‌آموزی، بسترسازی ایجاد اشتغال پایدار ، انتقال دانش و مهارت‌آموزی مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد در این زمینه می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خواهان همکاری سازمان نظام‌مهندسی استان در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان با استفاده از ظرفیت مهندسان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های کشاورزی شد و گفت: این نهاد و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان می‌توانند در زمینه نشست‌های تخصصی هسته علمی محرومیت‌زدایی، انتقال دانش به مزارع کشاورزی، باغات، شیلات و اشتغال دانش‌بنیان و شناسایی و معرفی طرح‌های نو برای حمایت مالی و اعطای تسهیلات اشتغال و بسترسازی برای فروش محصولات همکاری داشته باشند.  

محمد نعمتی رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: 3500 فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی کشاورزی در سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داریم که 80 درصد آن‌ها بیکار هستند. 

وی تصریح کرد: این ظرفیت فارغ‌التحصیلان در تعامل با کمیته امداد می‌تواند در انتقال مهارت به مزارع کشاورزی، باغات، مراکز پرورش دام، نسبت به پایداری مشاغل، افزایش تولید و بهره‌وری، صرفه‌جویی در منابع و همچنین استفاده از تکنیک‌های دانش‌بنیان به مددجویان کمیته امداد مؤثر باشند. 

انتهای پیام

تاریخ درج :  1398/10/15

تعداد بازدیدها : 207

ارسال نظر