درآمد 960 میلیون تومانی زکات کمیته امداد منطقه یک یاسوج

درآمد 960 میلیون تومانی زکات کمیته امداد منطقه یک یاسوج

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: کشاورزان و مردم خیر و نیکوکار در 9سال جاری 960 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را به این اداره پرداخت کردند. 

 

به گزارش سایت خبری ابتکارجنوب، جلسه شورای زکات شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار و اعضای شورای زکات شهرستان، در دفتر فرمانداری یاسوج برگزار شد. 

مصیب حیدری، رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در این جلسه با اشاره به اینکه تعهد زکات کمیته امداد منطقه یک یاسوج  750 میلیون تومان بوده است، گفت: با تلاش همکاران و همکاری ادارات عضو، 960 میلیون تومان زکات در سال جاری در این اداره جمع‌آوری‌شده است که این مبلغ  28 درصد بالاتر از تعهد ایجادشده درآمد زکات است. 

دبیر شورای زکات شهرستان بویراحمد تصریح کرد: مردم روستاهای پراشکفت، دلی بجک، فخرآباد سپیدار، سپیدار مرکزی و بابکان درمجموع پنج قطعه زمین جهت به امر زکات اختصاص دادند که ارزش ملک مذکور 750 میلیون تومان برآورد شده است. 

حیدری گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در منطقه یک یاسوج، 210 میلیون تومان شامل زکات فطریه عام، سادات و کفارات عمد و غیر عمد بوده که اغلب زکات مردمی به‌صورت مستحبی است و 200 میلیون تومان آن از روستاهای حومه جمع‌آوری‌شده که به مردم همان مناطق پرداخت شد.

کناری فرماندار شهرستان بویراحمد به‌عنوان قائم‌مقام شورای زکات شهرستان در این جلسه گفت: بیش از 80 روستای زکات دهنده داریم که مشمول زکات می‌شوند که 30 روستا در پرداخت زکات مشارکت داشته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه 110 دهیار در سطح روستاها فعال هستند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب در آینده می‌توانیم به نحو مطلوب‌تری نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام کنیم. 

کناری، ادارات عضو شورای زکات شهرستان بویراحمد را به همکاری با دبیرخانه زکات در خصوص ارسال پیامک، تشویق کشاورزان زکات دهنده، معافیت مالیاتی، تهیه بانک اطلاعات کشاورزان و دامداران از طریق جهاد کشاورزی و امور عشایر و همچنین تبلیغ زکات از طریق سازمان تبلیغات و نماینده ولی‌فقیه مکلف کرد. 

وی همچنین از نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی خواست تا در خصوص آموزش کشاورزان و هماهنگی با حوزه علمیه، ائمه جمعه و جماعات اقدام کند. 

فرماندار بویراحمد در خصوص فرهنگ‌سازی بین دانش آموزان از طریق آموزش‌وپرورش تأکید کرد و همچنین از مخابرات خواست تا برای تمامی کشاورزان و دامداران جهت پرداخت زکات پیامک رایگان ارسال کند. 

انتهای پیام

تاریخ درج :  1398/10/15

تعداد بازدیدها : 239

ارسال نظر