تولید روزانه بیش از 180تن زباله در کهگیلویه وبویراحمد

تولید روزانه بیش از 180تن زباله در کهگیلویه وبویراحمد

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد : سرانه تولیدزباله دریاسوج ۲برابرمیانگین کشوری است 

به گزارش ابتکارجنوب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  در بازدید از  سایت دفن زباله دشت روم ,  به تشریح تهدیدات زیست محیطی این جایگاه پرداخت وگفت : روزانه 180 تا 200تن زباله در شهر یاسوج و حومه تولید و برای دفن به سایت دوپشته دشت روم  منتقل می شود.

 

 

سید اسدالله هاشمی ضمن انتقاد از تولید این حجم از زباله دراستان گفت : سرانه روزانه  تولید زباله  برای هر فرد درشهر یاسوج  یک هزار و 250 گرم است که این میزان 2 برابر میانگین کشوری است .

 

 وی زباله رایک تهدید جدی برای محیط زیست دانست وافزود : تولید این حجم انبوه از زباله  سلامت منابع آبی , آب های سطحی , حیات وحش خصوصا" پرندگان را به شدت تهدید می کند.

وی دفن زباله رایک بحران دانست وضمن عدم اعتقاد به دفن افزود : دفن زباله باعث نفوذ شیرابه به عمق زمین می شود و این یک تهدید جدی برای منابع آبی محسوب می شود که محیط زیست بنا به وظیفه نظارتی حاکمیتی خود به متولیان امر هشدارهای لازم را  داده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا  توسط شهرداری و راه اندازی هرچه سریعتر کارخانه  بازیافت راخواستار شد .

 

 وی درخصوص زباله های کلینیک ها و مطب های خصوصی هم گفت: مطابق قانون, پسماندهای ویژه  بیمارستانی درمحل تولید وقبل از انتقال باید اول بی خطر سازی وسپسمراحل بعدی انجام  گیرد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن هشدار به کسانیکه قوانین پسماند را نادیده می گیرند گفت : شهرداران ، دهیاران ، مطب ها وکلینیک ها توجه نمایند درصورتی که قوانین مدیریت پسماند را رعایت ننماید مطابق قانون با آنها رفتار خواهد شد .و در صورت تخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد . 

 

هاشمی درپایان از مردم خواست : مصرف گرایی راکاهش داده  تا ضمن تولیدکمتر زباله به حفظ محیط زیست کمک گردد.

 

 

 

تاریخ درج :  1398/10/25

تعداد بازدیدها : 263

ارسال نظر