افزایش ۵۲ درصدی پرداخت زکات طی سال ۹۸ در استان

مدیرکل کمیته امداد:

افزایش ۵۲ درصدی پرداخت زکات طی سال ۹۸ در استان

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات پرداختی مردم در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۵۲ درصد افزایش داشته است.

“قباد مبشری”  با بیان اینکه زکات پرداختی مردم در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۵۲ درصد افزایش داشته است، میزان زکات سال گذشته را بیش از ۷۶میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۹۷ بیش از ۵۰ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: زکات پرداختی مردم خیر استان در سال قبل صرف نیازهای محرومین و نیازمندان و ساخت پروژه ‌های عمرانی از جمله مساجد، حسینیه، غسالخانه و خانه عالم شده است.

 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تعداد روستاهای مشمول زکات را ۶۰۶ مورد اعلام کرد و اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۹۵ روستا توفیق پرداخت زکات را داشتند.

مبشری با اشاره به‌صرف بیش از ۵۵ درصد اعتبارات زکات برای ساخت پروژه های عمرانی تاکید کرد: این رقم صرف ساخت مساجد، غسالخانه، حسینیه، خانه عالم و مواردی از این قبیل شده است و ۴۵ درصد دیگر این اعتبارات صرف نیازهای معیشتی، درمانی، آموزش، تحصیل، جهیزیه و فرهنگی مددجویان شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات با هدف عدالت و توزیع ثروت در جامعه و رفع فقر و تامین معیشت نیازمندان در زمینه های مختلف صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال قرار است با همکاری روحانیون محترم و ائمه جمعه هدف گزاری ۱۶ میلیاردی داشته باشیم و برنامه امسال ما این است که درصد بیشتری از درآمدهای زکات صرف کمک به نیازمندان از جمله مسکن دانشجویی و درمان شود.

مبشری تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه پر فیض رمضان و برنامه گرد آوری زکات فطریه از مردم مسلمان تقاضا داریم که از این فرصت جهت کمک به ایتام و نیازمندان استفاده کرده و این فریضه را در اختیار پایگاه ‌های جمع آوری فطریه قرار دهند و به زودی حساب ‌های شتاب و الکترونیکی نیز اعلام تا در صورت ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم نیکوکار بتوانند به سهولت این مبلغ را پرداخت نمایند.

تاریخ درج :  1399/2/9

تعداد بازدیدها : 1154

ارسال نظر