۱۸ واحد اقتصادی فعال شدند

اجرای ۴۴۴ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

 

۱۸ واحد اقتصادی فعال شدند

 

مدیر کل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجرا است.

 

سالار حسین پور اظهار کرد: در سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان کمکهای فنی و اعتباری به بخش های عمرانی و معدنی استان اختصاص یافت و در این راستا ۳۶ واحد با رفع موانع به چرخه تولید بازگشت.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو واحد صنعتی و معدنی و ۱۸ واحد اقتصادی در استان فعال شد، گفت: از تیرماه ۱۳۹۴ بیش از ۱۷۰ جلسه کارشناسی و تخصصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شد.

 

حسین پور افزود: راهبرد و سیاست دولت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حمایت از تولید کننده است.

 

 وی با بیان اینکه بانکها در حمایت از تولید و سرمایه گذاری نقش مهمی دارند، تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان راکد و یا نیمه فعال بودند که طی سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی و تولیدی در همه حوزه ها و در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تعداد کل واحدهای صنعتی فعال در استان ۵۷۲ واحد بوده و میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان نیز افزون بر شش هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.

 

حسین پور تعداد شهرکها و نواحی صنعتی فعال استان را ۱۳ واحد عنوان کرد و گفت: در راستای جهش تولید در سال جاری باید از ظرفیتهای مختلف استان در بخش نفت و معدن استفاده کرد.

تاریخ درج :  1399/2/21

تعداد بازدیدها : 1151

ارسال نظر