سامانه “سخا”توسط کمیته راه ‌اندازی می ‌شود

 

مدیرکل کمیته امداد استان:

 

سامانه “سخا”توسط کمیته راه ‌اندازی می ‌شود

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ‌منظور ارائه خدمات بهتر به نیازمندان سامانه خیر و احسان (سخا) توسط این نهاد راه ‌اندازی می ‌شود.

 

“قباد مبشری” افزود: خیر و احسان از مفاهیم ارزشمند اخلاقی و مضامین والای تربیتی است که آثار و برکات فراوانی در زندگی ایفا می‌کند و اسباب تقرب انسان در پیشگاه خداوند متعال است. 

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد به ‌عنوان یک‌نهاد دینی و انقلابی نقش حاکمیتی خود را بر اساس بندهایی از ماده شش اساسنامه کمیته امداد در ارائه خدمت به محرومان جامعه اعمال می ‌کند، ولی یکی از چالش ‌های فراروی خدمات‌رسانی امداد به ولی ‌نعمتان جامعه، فرایند توزیع عادلانه خدمات به ‌ویژه امکانات مردمی است.

 

 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه سخا به ‌منظور جلوگیری از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد، بهزیستی و مراکز خیریه، برای حمایت هدفمند از قشر آسیب ‌پذیر جامعه راه ‌اندازی می ‌شود، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس کمیته امداد کشور، ضرورت تشکیل سامانه منسجم و یکپارچه در سطح ملی ابلاغ شد و مأموریت جمع ‌بندی اطلاعات نیازمندان و شناسنامه ‌دار شدن آنان به کمیته امداد واگذار شد. 

 

مبشری تأکید کرد: در نظر است که این سامانه پر خیر و برکت سخا جهت ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک ‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار با تلاش و مجاهدت ظرف مدت یک ماه در استان اجرایی شود.

 

 وی ادامه داد: سامانه سخا علاوه بر جمع ‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم ‌زمان ارتباط مؤثری را با کلیه خیران و خیریه به ‌خصوص مراکز نیکوکاری برگزار می ‌کند و محلی برای تجمیع اطلاعات سازمان‌یافته نیاز محرومان و انجام روش ‌های متعدد تأمین مالی جهت رفع نیازمندی ‌ها است. 

تاریخ درج :  1399/2/21

تعداد بازدیدها : 1188

ارسال نظر