بیش از شش هزار نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی:

 

بیش از شش هزار نفر در استان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هفت هزار و ۴۶۳ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که شش هزار و ۲۵۸ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری شناخته شدند.

 

پروانه نیکمرام افزود: کارگرانی که مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری هستند و احراز رابطه کارگری و کارفرمایی دارند همچنین سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده اند، می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی بیان کرد:از کل افرادی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند ۲ هزارو ۳۸۱ نفر در بخش صنعت، ۲۴۶ نفر در بخش کشاورزی و سه هزارو ۴۳۸  نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند.


نیک مرام اظهار کرد: ۱۳۸ نفر از کسانیکه برای مقرری بیمه بیکاری دراستان ثبت نام کرده بودند، شغل خود را ذکر نکرده و ۳۴ نفر نیز انصراف داده‌اند.


وی  با اشاره به اینکه بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه نام نویسی  شده در سامانه فعلا می توانند تا سه ماه بیمه بیکاری دریافت کنند، تصریح کرد: سه ماه حقوق از اسفند ماه تا پایان اردیبهشت ماه به حساب کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری واریز می شود.


نیک مرام ادامه داد: از آنجا که سامانه بیمه بیکاری به اطلاعات موجود در سازمان تامین اجتماعی مربوط به دیماه سال ۹۸ مرتبط شده، ممکن است برای بعضی از افرادی که مشمول قانون کار بوده، ولی بیمه دی ماه آن‌ها واریز نشده، پیامک عدم شمول ارسال شده باشد.


وی اضافه کرد: این افراد می‌توانند مراتب اعتراض خود را با ورود به سامانه میز خدمت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند تا بعد از بررسی نتیجه رسیدگی به اعتراض، اعلام شود.


وی با اشاره به تلاش و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین اعتبار مقرری بیمه بیکاری تاکنون لیست کلیه متقاضیان با توجه به پالایش به عمل آمده از سامانه تا پایان فروردین ماه برای اقدامات بعدی به اداره کل تامین اجتماعی ارسال شده است.

 

بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از چهار هزارو ۴۵۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمدکه شغل خود را از دست دادند.

تاریخ درج :  1399/2/23

تعداد بازدیدها : 1114

ارسال نظر