وضعیت کرونا در مناطق گرمسیری نگران‌کننده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان:

 

وضعیت کرونا در مناطق گرمسیری نگران‌کننده است

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کرونا در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است.

 

محمد مهدی بانشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور از 13 اردیبهشت وارد پیک دوم بیماری کرونا شده است، اظهار داشت: این پیک ما را نگران کرده و این احتمال وجود دارد که استان ما هم وارد این پیک شود.

 

وی افزود: به‌نظر می‌رسد که استان خوزستان در این پیک وضعیت وخیم‌تری دارد و این موضوع که 50 درصد افراد مراجعه‌کننده به مراکز بستری این استان باید بستری شوند بیشتر ما را نگران کرده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علت کاهش آمار مرگ و میر این است که آمار کنونی مربوط به قبل از پیک دوم بیماری است و معمولا مرگ و میرهای ابتلاهای جدید با تاخیر اتفاق می‌افتد و پیش‌بینی می‌شود از روز پنجشنبه مرگ و میرها روند صعودی پیدا کند. 

 

بانشی با بیان اینکه آمار بیماری در استان در روز سه شنبه کمی شوکه‌کننده بود، گفت: امیدواریم اتفاقی که در خوزستان اتفاق افتاد در مناطق گرمسیری ما رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما در مورد مناطق گرمسیری سبب شد از این مناطق بازدید کرده و بحث بیماریابی و قرنطینه را رصد کنیم، ابراز کرد: این احتمال وجود دارد که آمار ابتلا به کرونا در مناطق گرمسیری استان شبیه استان خوزستان بالا برود و باید ببینیم که آیا می‌توان محدودیت‌ها را برگرداند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما موافق محدودیت‌های بیشتری هستیم، عنوان کرد: در مورد شهرستان بهمئی با توجه به مراوداتی که با شهرستان بهبهان دارد، بسیار نگران هستیم.

 

بانشی گفت: اگر تا پایان هفته همچنان وضعیت استان خوزستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا بغرنج بود، با توجه به اینکه استان ما را تهدید می‌کند لازم است با یک مصوبه، محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

تاریخ درج :  1399/2/24

تعداد بازدیدها : 1152

ارسال نظر