باید برای مطالعه جامعه برنامه ریزی لازم صورت بگیرد

نماینده ولی فقیه دراستان:

 

باید برای مطالعه جامعه برنامه ریزی لازم صورت بگیرد

 

حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» در نشست با مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: کار شما در راستای ارتقاء فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه موثر است.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام فرمود«کلید نیکی ها و خیرها علم و دانایی و کلید زشتی ها و پلشتی ها جهالت است».
وی یادآور شد: یکی از بخش هایی که در جهت رهایی انسان از جهل کمک می کند و فرهنگ جامعه را ارتقاء می دهد، کتابخانه ها جهت ترویج نشر فرهنگ مطالعه هستند.


حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: جامعه ای که اهل کتاب بوده و سرانه مطالعه آن بالا است، ادبیات رفتاری و زندگی افراد آن متفاوت از دیگران است.


امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رفتار اشخاص یک جامعه نشان می دهد که اهل علم و مطالعه هستند یا نه، ادامه داد: جامعه ای که با مطالعه بیگانه باشد افراد آن رفتارهای سبکی دارند.

 


وی فرهنگ مطالعه و کتابداری را عامل موثری برای ارتقاء فرهنگ یک جامعه دانست و اضافه کرد: جامعه ای که توجه به علم، دانش و کتاب دارد، در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... رشد می کند.


حجت الاسلام  حسینی گفت: شاید در گذر زمان فرهنگ مطالعه تغییر کند ولی آنچه مهم به نظر می رسد، باید مطالعه با روش های اصولی مدنظر قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید برای مطالعه افراد جامعه برنامه ریزی لازم توسط اتاق فکر صورت گیرد تا مطالعه علمی و اصولی در جامعه شکل بگیرد.


وی ضمن تاکید بر حفظ فضای مطالعه در جامعه، گفت: کتابداری و مطالعه کتاب در منزل، اداره ها و مکان های پرجمعیت باید مدنظر قرار گیرد.نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگی در جامعه ایجاد کنیم که مردم بتوانند با این فرهنگ رشد پیدا کنند.

تاریخ درج :  1399/2/27

تعداد بازدیدها : 1133

ارسال نظر