دولت خدمات رسانی به جامعه عشایری را افزایش دهد

 

نماینده ولی فقیه:

 

دولت خدمات رسانی به جامعه عشایری را افزایش دهد

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار افزایش خدمات رسانی دولت به جامعه عشایری شد، گفت: هیچ گونه کم کاری در ارائه خدمت به این قشر پذیرفتنی نیست.

 

آیت الله سید نصیر حسینی در نشست با مدیران دستگاه‌های مختلف مرتبط با جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: عشایر همیشه با اصالت، عزت وشرافت زندگی کرده‌اند و خدمت به این جامعه مولد و کم توقع، نعمت است.

 

وی عنوان کرد:  عشایر در ابعاد مختلف دین و دین داری اصیل بود و بر اصالت و دیانت خود ماند و در حجاب و حیای عشایری خود باقی ماند و دستخوش تحریف فرهنگ نشد و به همان اصالت دینی خود در طول تاریخ درخشید و در ابعاد سیاسی و اجتماعی با عزت زندگی کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه عشایر یک قشر مبارز علیه تعدی بیگانگان به کشور بود و هیچ گاه زیربار سلطه بیگانگان نرفتند، ادامه داد: باید به جامعه عشایری و زندگی آنها افتخار کنیم، افتخاری که همیشه اسلام از او یاد می‌کند این بوده که انسان طوری زندگی کند که بر دوش جامعه سوار نباشد.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: عشایر زندگی خودگردان داشتند و متکی به دولت‌ها و حکومت ها نبودند و در واقع راز موفقیت عشایر هم همین موضوع بود که در امور مختلف زندگی خود تولید کننده بودند.

 

حسینی تاکید کرد: امروز زندگی عشایری یک الگو برای همه ما در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و حتی در زمینه اقتصاد مقاومتی و دیگر زمینه‌ها زندگی عشایر متکی به خود آنان است.وی با اشاره به اینکه عشایر گرچه خانه به دوش است، ولی زندگی سخت اما زندگی افتخار آمیزی دارند، بیان کرد: امروز عشایر در خدمت انقلاب، نظام و مردم است و در همه دوران که حکومت‌هایی بر این سرزمین حکومت می‌کردند اگر حکومت ها انحراف داشتند، عشایر در مقابل آنها ایستادگی می‌کردند.

 

حسینی بیان کرد: وقتی که امام فریاد قیام و حکومت سر داد، عشایر همگام با حضرت امام در پاسخ مثبت به ایشان در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرد و همان اوایل انقلاب در برابر هجمه دشمنان ایستادگی کردند، به جبهه رفتند و شهید دادند که همه اینها افتخاری برای ایران اسلامی و عشایر محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید افتخار کنیم که زندگی مان در مسیر انقلاب، اسلام و ولایت قرار گرفته است، ادامه داد: انسان‌هایی در طول تاریخ در خدمت طاغوت و ستمگران بودند و این افراد هر اندازه هم قدرتمند باشند، ولی افتخار محسوب نمی‌شود. 

 

حسینی با بیان اینکه آمریکا قدرتمند بوده ولی ظالم و در خط کفر و ابتذال بودن افتخار نیست، عنوان کرد: افتخار این است که زندگی انسان در مسیر اسلام، انقلاب و خدا باشد که امروز زندگی عشایر در مسیر ولایت، انقلاب، ارزش‌های دینی و حمایت از مستضعفان عالم قرار گرفته است.

تاریخ درج :  1399/2/29

تعداد بازدیدها : 1118

ارسال نظر