خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان را به شدت تهدید می‌کند

 

مدیرکل محیط زیست هشدار داد:

 

خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان را به شدت تهدید می‌کند

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: به دلیل بارش‌های فراوان و پوشش زیاد علوفه‌ای خطر آتش سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع این استان است.

 

سید‌اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب سال زراعی 98-99 و افزایش پوشش علوفه‌ای خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع را به شدت تهدید می‌کند که در راستای جلوگیری از بحران باید در مناطق جنگلی و حفاظت شده اقدام به ایجاد آتش‌بر کنیم.

 

وی ایجاد آتش‌بر را علاج واقعه قبل از وقوع دانست و افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری و هماهنگی مجموعه کارکنان محیط زیست اقدام به ایجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده دنا و دنای شرقی شده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه کرونا ویروس نیز احتمال خطر آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی را افزایش داده است،  ابراز کرد: با وجود این بیماری رفت و آمدها در طبیعت محدود شده و همین امر ، سبب این نگرانی‌ها شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  افزود: نقاط پرخطر دنا و دنای شرقی در زمینه آتش سوزی‌های احتمالی شناسایی و نسبت به ایجاد آتش‌بر اقدام شده است تا در صورت هرگونه اطفای حریق خسارت به حداقل ممکن برسد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش سرعت عمل در مقابله با حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع نیازمند تجهیز و ادوات سخت افزاری مجهز بوده اما این شرایط در استان ما به دلیل وجود مناطقسخت گذر و کوهستانی متفاوت بوده و باید به فکر اقدامات پیشگیرانه باشیم.

 

وی بیان کرد: روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده این استان برای نخستین بار به امکانات و تجهیزات مهار آتش سوزی شامل دستگاه‌های دمنده، آتشکوب ،کفش و فلاکسی پک مجهز شدند که در کمتر از 5 روز پس از توزیع این تجهیزات اطفاء حریق، دهیار و مردم روستای میمند با استفاده از این تجهیزات قبل از گسترش آتش آن را اطفاء کردند.

 

تاریخ درج :  1399/3/26

تعداد بازدیدها : 1110

ارسال نظر