پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان این نهاد و سایر اقشار نیازمند پرداخت‌شده است.

 

 قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار یکی از راهکارهای اساسی این نهاد برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت‌شده است. 


وی با اشاره به اینکه از محل پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان 568 طرح اشتغال‌زایی اجراشده است، افزود: از این تعداد طرح ایجادشده 368 مورد از طریق هدایت شغلی و مابقی از طریق راهبران شغلی اجراشده است. 


مبشری تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا پایان سال جاری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجراشده برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد به پنج هزار مورد می‌رسد. 


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سال گذشته 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد که از محل این تسهیلات 3031 طرح اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۷۵ درصد تعهدات و برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد محقق شد، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده حدود ۳۵ درصد اشتغال استان از سوی کمیته امداد انجام‌شده است. 


مبشری بابیان اینکه یکی از راهکارهای کمیته امداد جهت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان،ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بیان کرد: 344 نفر از مددجویان این نهاد در زمینه‌های مهارتی، پایدارسازی مشاغل و مقدماتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان را فراگرفته‌اند. 


وی به نظارت‌های کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد: در ماه گذشته 1200 طرح اشتغال‌زایی ویژه مددجویان کهگیلویه و بویراحمد بررسی و راستی آزمایی شد.

تاریخ درج :  1399/6/5

تعداد بازدیدها : 1042

ارسال نظر