تصویب کلیات طرح جامع آبشار و پارک جنگلی یاسوج

تصویب کلیات طرح جامع آبشار و پارک جنگلی یاسوج/  درخواست شهر دار برای طرحی که می تواند یاسوج را متحول کند/ تشریح فضاهای پیش بینی شده در طرح جامع/ رئیس شورای شهر یاسوج: برای رضای خدا سنگ اندازی نکنید

در نشست کارگروه زیربنایی و توسعه استان، کلیات طرح جامع آبشار و پارک جنگلی یاسوج تصویب شد.

 شهردار یاسوج در این نشست گفت: در طرح جامع پارک جنگلی و آبشار یاسوج 210 هکتار از اراضی این دو منطقه مورد مطالعه و طراحی قرار گرفته است.

شهردار: پارک جنگلی از مکانی ناامن به تفرجگاهی امن تبدیل شد

نستهن مقدم ابراز داشت: پارک جنگلی یاسوج در گذشته به عنوان مکانی ناامن و محل وقوع بسیاری از جرایم بود که در این دوره کاری با توجه به این پارک به تفرجگاهی امن برای گردشگران و شهروندان تبدیل شده است.

 

مقدم بیان کرد: روشنایی مستقیم 70 هکتار از اراضی این پارک در دو مرحله با برج های نوری استاندارد با فناوری روز دنیا صورت گرفت و آبرسانی و گازرسانی و شبکه برق این پارک نیز با همکاری دستگاههای مربوطه، توسط شهرداری در حال اجراست که هم اکنون در مراحل پایانی است.

این طرح می تواند یاسوج را متحول کند

وی با تاکید از پرهیز از شعارزدگی تصریح کرد: پایتخت طبیعت زمانی تحقق می باید که زیرساخت های لازم ایجاد شود که در این طرح جامع یک مطالعه دقیق با بازدیدهای میدانی متعدد و بررسی جوانب مختلف کار توسط یکی از برترین مشاوران ایران که روزمه بسیار قوی و موفقی دارد، دیده شده است.

 

شهردار یاسوج بیان کرد: در صورت اجرای این طرح شاهد تحول صنعت گردشگری در شهر یاسوج و استان خواهیم بود و زمینه اشتغالزایی گسترده، سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهر یاسوج از صنعت توریسم خواهد شد.

 

نستهن مقدم در پایان گفت: از مدیران و تصمیم گیرندگان استان خواهش می کنم برای پیشرفت و نجات شهر یاسوج برای اجرای این طرح بصورت جهادی پای کار بیایید.

 

 

تشریح فضاهای پیش بینی شده در طرح جامع

در ادامه ضرغام از مهندسان مشاور شهر و اندیشه به تشریح طرح پرداخت.

 

اصلاح مسیرهای دسترسی فعلی، تعریف مسیرهای جدید، پیش بینی پارکینگ با ظرفیت های متفاوت، منع دسترسی خودرویی به پارک اصلی آبشار، تعریف کاربری برای 7 تپه پارک جنگلی، تعریف مسیرهای اختصاصی پیاده روی، دوچرخه سواری، پیش بینی تله سیژ و مسیر اسکی زمستانی، بادی جامپینگ، اسکیت، زمین والیبال، سکوهای بازدید، سکوهای نشیمن خانوادگی، هتل، رستوران، ایستگاه تله کابین، دیواره ی صخره نوردی، ادیتوریوم، مسجد و فضای فرهنگی، فضاهای اقامتی، تفریحی، خدماتی و تجاری و ... در این طرح دیده شده است.

 

 ضرغام تاکید کرد: این طرح بر اساس بازدیدهای میدانی متعدد ارائه شده و بر اساس معماری طبیعت گرا و بدون آسیب به محیط زیست است.

 

رئیس شورای شهر یاسوج: برای رضای خدا سنگ اندازی نکنید

رئیس شورای شهر یاسوج پس از ارائه طرح بیان داشت: زاده شهر یاسوج هستم و با این ظرفیت خدادادی که این شهر دارد تاکنون چنین طرحی پیش بینی نشده است و تاکنون در تاریخ شهر یاسوج چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

محمدرحیم دهراب پور بیان داشت: ارائه این طرح کار ارزشمند و ستودنی است و توضیحات مشاور طرح نشان از تخصص، دلسوزی و دغدغه مندی برخاسته از آگاهی است.

 

رئیس شورای شهر یاسوج خطاب به اعضای کمیته جهت اجرای این طرح بیان داشت: این طرح می تواند یک تحول شگرف در این شهر ایجاد کند و خواهش می کنم برای رضای خدا و مردم در اجرای این طرح سنگ اندازی نکنید.

 

 

ارائه دیدگاه اعضای کمیته زیربنایی و تائید طرح

مدیرکل امور شهری استانداری نیز گفت: به شهردار یاسوج جهت ارائه این طرح جامع خسته نباشید و خداقوت می گوییم.

 

عیسی شهامت در تائید کلیات طرح، آن را ارزشمند دانست و بیان داشت: جزئیاتی در این طرح از جمله مساله توپوگرافی و تناسب آن با کاربری ها باید به دقت بررسی شود.

 

در ادامه نیز مدیران کل محیط زیست، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و آب منطقه ای ضمن تائید این طرح به ارایه نظرات خود پرداختند.

 

معاون استاندار: این طرح یک سند بالادستی خواهد بود

در پایان این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: این طرح به عنوان یک سند بالادستی در استان ارائه خواهد شد و ادارات و سازمان ها باید خود را با این طرح وقف دهند.

 

عزیز فیلی تاکید کرد: طرح جامع پارک جنگلی و آبشار یاسوج باعث رونق اقتصاد گردشگری در مرکز استان خواهد شد.

 

وی بیان کرد: کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان تام الاختیار ادارات و نماینده مشاور و شهرداری به عنوان مجری طرح تشکیل شود و در خصوص جزیئات آن بحث و بررسی شود.

 

فیلی تاکید کرد: ادرات و سازمان ها موظفند حداکثر تا 25 شهریورماه سالجاری موارد و نکات مدنظر خود را به صورت مکتوب اعلام نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

معاون استاندار در خاتمه تصریح کرد: با نظر موافق اعضای جلسه، کلیات طرح مورد تصویب کارگروه زیربنایی و توسعه استان قرار گرفت.

 

تاریخ درج :  1399/6/12

تعداد بازدیدها : 1205

ارسال نظر