نیازهای زلزله‌زدگان سی‌سخت در شورای اداری استان بررسی می‌شود

رئیس قوه قضائیه:

 

نیازهای زلزله‌زدگان سی‌سخت در شورای اداری استان بررسی می‌شود

 

 

رئیس قوه قضائیه گفت: در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیازهای زلزله زدگان شهر سی سخت را با اولویت دنبال خواهم کرد.

 

 حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز شنبه از مناطق زلزله زده سی‌سخت بازدید و با زلزله زدگان ابراز همدردی کرد.

 

رئیس دستگاه قضا در جریان حضور در مناطق زلزله زده سی سخت، به میان مردم رفت و از نزدیک دردل ها و نیازهای زلزله زدگان را شنید .رئیسی دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت بر خدمات رسانی و پیگیری رفع نیازمندی های مردم کرد.

 

رئیسی تصریح کرد: برنامه سفر من به کهگیلویه و بویراحمد از قبل تنظیم شده بود اما با شنیدن خبر زلزله، در سفر به این استان وظیفه خودم دانستم برای ابراز همدردی با مردم و بررسی اوضاع از نزدیک به اینجا بیایم.

 

منزل مادر و خواهر شهید موسوی از شهدای سی سخت از جمله خانه‌های تخریب شده ای بود که مورد بازدید رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه روز روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

 

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

 

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

 

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 

۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرهای یاسوج و دنا اتفاق افتاد و خساراتی به هر دو شهرستان وارد شد.

 

در سال ۶۸ اولین زلزله بعد از انقلاب در شهر سی سخت اتفاق افتاد که بالای ۵.۲ ریشتر بزرگی داشت و به حدود یک هزار واحد مسکونی این شهر بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد. 

 

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند.

 

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۳ نفر مصدوم شده اند.

تاریخ درج :  1399/12/2

تعداد بازدیدها : 104

ارسال نظر