شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال از هفته آینده

معاون فنی مرکز بهداشت بویراحمد:

 

شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال از هفته آینده

 

شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال شهرستان بویراحمد از هفته آینده
معاون فنی مرکز بهداشت بویراحمد از شروع واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 80 سال این شهرستان از هفته آینده خبر داد.


به گزارش ابتکارجنوب به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛حسن عسکرپور اظهار داشت؛ جلسه برون بخشی واکسیناسیون کوید ۱۹ شهرستان بویراحمد با حضور  احمدی فرماندار بویراحمد، سرهنگ آروین جانشین نیروی انتظامی، جانشین سپاه ناحیه بویراحمد، معاون خبری صدا و سیما، معاون ارشاد و ... در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


وی افزود: در ابتدای جلسه  احمدی بر اجرای کامل فاز ۱ واکسیناسیون کووید 19، اعتماد سازی و شفاف سازی پیرامون واکسیناسیون، همکاری صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی، همکاری بسیج و نیروی انتظامی در اجرای این امر تاکید کردند.


معاون مرکز بهداشت بویراحمد گفت: واکسیناسیون در سطح شهرستان بویراحمد از ۲۲/ ۱۱/ ۹۹ شروع و طبق دستورالعمل های ابلاغی؛ ابتدا واکسیناسیون گروه های ریسک پذیر که در واقع نیروهای بهداشت و درمان بودند را شروع کردیم، تاکنون ۵ پارت از واکسیناسیون انجام گرفته و پارت ۶ نیز در حال انجام است.


وی عنوان کرد؛  تعداد کل واکسن تزریق شده در شهرستان بویراحمد ۴۶۰۴ نفر بوده که از این تعداد؛ در پارت ۲ تعداد ۵۵ نفر از جانبازان عزیز، پارت ۳ تعداد ۲۴۴ نفر بیماران خاص،  ۲۷ نفر پاکبان، ۱۸ نفر نیز از کارکنان آرامستان و در پارت پنجم  ۵۵ نفر سالمند و ۱۲۹ نفر از جانبازان نیز واکسینه شدند، که این تعداد افراد واکسینه شده  از طرف ارگان های زیربط معرفی شدند و بقیه واکسینه شدگان نیز کادر زحمتکش بهداشت و درمان بودند.


وی در ادامه ابراز داشت: در فاز بعدی دستورالعمل افراد بالای ۸۰ سال را در اولویت قرار داده که از هفته آینئه شروع میشود و  بعد از این پارت گروه های سنی بالای ۷۵ سال، سپس بالای ۷۰ سال، بالای ۶۵ سال و گروه بعدی افراد بین ۱۶ تا ۶۴ سال که داری  افراد با بیماری زمینه ای پرریسک در اولویت هستند که مستلزم برنامه ریزی در کمیته اجرایی شهرستان خواهد بود .


عسکرپور در پایان گفت: برنامه ای تحت عنوان ثبت نام برای واکسن نداریم، نیازی نیست کسی جهت ثبت نام به مراکز مراجعه نماید، پرسنل ما در  مراکز خدمات جامع سلامت، تمامی افراد دارای رده های سنی ذکر شده را در حوزه های تحت پوشش شهرستان استخراج و طی تماس تلفنی افراد را جهت دریافت واکسن دعوت می نماید.

تاریخ درج :  1400/2/9

تعداد بازدیدها : 135

ارسال نظر