حل مشکلات آبرسانی دشتستان اولویت برنامه آب و فاضلاب استان

سرپرست  آبفای بوشهر در نشست بانماینده مردم درمجلس مطرح کرد:

 

حل مشکلات آبرسانی دشتستان اولویت برنامه آب و فاضلاب استان

 


 در جلسه ای با حضور سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و نماینده شهرستان دشتستان در مجلس و مسئولان شورای اسلامی بخش‌های مختلف دشتستان مشکلات حوزه آبرسانی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت .



در این جلسه نماینده شهرستان دشتستان در مجلس بر  پیگیری و رفع مشکلات آبرسانی تأکید کرد و اظهار داشت: راهکارهای اساسی برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا قبل از فصل گرما مورد توجه قرار بگیرد.



ابراهیم رضایی مشارکت‌های مردمی خصوصاً شوراهای اسلامی با شرکت آب و فاضلاب در  بخش‌ها و شهرها برای حل مشکلات را مورد تأکید قرار داد و گفت: خدمات قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در اجرا پروژه‌های آبرسانی روستاهای محروم از جمله بخش ارم دهرود قابل ستایش و تقدیر است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به اجرا طرح‌های آبرسانی در شهرستان دشتستان تصریح کرد: در این راستا طرح‌های نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی، احداث مخازن تعادلی و ذخیره آب ، احداث آب‌شیرین‌کن احداث خطوط انتقال آب و افزایش سهمیه آب در دست اجرا است.



ابوالحسن عالی با اشاره به اینکه‌ با تکمیل این پروژه‌ها، پایداری در تأمین و توزیع آب در  شهرستان ارتقا می‌‌یابد خاطر نشان کرد: حل مشکلات آبرسانی در شهرستان دشتستان در اولویت برنامه شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و در راستا حل مشکلات شهر برازجان و روستاهای حوزه جنوب شهر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به سهمیه آب آنها  افزوده شده است.



وی بیان کرد: با افزودن این مقدار بر سهمیه و بهبود مدیریت توزیع در این منطقه، مشکلات این منطقه کمتر خواهد شد.



سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از وارد مدار شدن دستگاه پمپ برداشت آب از سد رئیسعلی دلواری و دستگاه پمپ در خیرآباد و راه‌اندازی مجدد خط انتقال آب جتوط  به سعدآباد خبر داد و بیان کرد: در این راستا سهمیه آب در شهرهای آبپخش  و شبانکاره افزایش یافته است که این مهم از اقدامات کوتاه مدت برای عبور از تابستان پیش رو است.



عالی با بیان اینکه مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و پرداخت به موقع قبوض آب بها می‌تواند یاری‌رسان شرکت آب و فاضلاب در حل مشکلات حوزه آبرسانی شهرستان دشتستان باشد گفت: اکنون طرح‌های مهمی از جمله تأسیسات آب‌شیرین‌کن آب‌پخش- سعدآباد و دالکی وحدتیه و خط انتقال آب آنها  در حال اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها نقش ویژه‌ای در حل مشکلات آبرسانی شهرها و روستاهای دشتستان دارد.

 

تاریخ درج :  1401/1/14

تعداد بازدیدها : 272

ارسال نظر