نامه ی سرگشاده حسن غفاری به نمایندگان مجلس دراستان:

نشستن بر این سه صندلی را بی خیال شوید

 ضمن عرض ادب و احترام، شما نمایندگان جغرافیای کوچکی هستید که ساختار قومی و معیشتی متفاوتی نسبت به دیگر حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی کشور دارد.


 خوب می دانید آنچه در مرزهای ترسیم شده  شهرها و بخش های استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است در فرهنگ جمعی و شفاهی مردم این دیار به سرحد و گرمسیر تعریف شده، مردمی که به سبب و نسب، به درازای تاریخ در کنار هم به راستی و احترام روزگار سپری کرده اند.


شما خود زاده  همین معرفتید. با ظهور و رونق تقسیم بندی های جغرافیایی رسمی و دولتی، تلاش و طمع گروه ها برای رسیدن به سهم بیشتری از اشتراکات اقتصادی و خدمات رفاهی مرزهای تعیین شده  شکل گرفت اما هرگز فرهنگ و مصلحت های اجتماعی و خاستگاههای قومیتی تسلیم این حریم و حدودها نشد تا آنکه امیال شخصی، وعده ها و شعارها شکل گرفت.


آقایان محترم؛ موکلین شما چشم در چشم، همشهری، قوم و خویش و فامیل هستند. به ییلاق و قشلاق مشترک در آمد و شد هستند، خیر، شر و مصلحت مشترک دارند، قوانین جواب داده هزاران ساله ایلی و عشیره ای دارند، موفقیت و ماندگاریشان در هم سخنی و احترام به قانون های نانوشته  عرف و عادات شبانی نهفته است.


 مردمان بخش های مختلف کهگیلویه و بویراحمد هرگاه تافته جدابافته از دیگر بخش ها شدند و جدای از هم سخن گفتند باختند و عقب  ماندند.

 
نمایندگان محترم؛


شما، سه نفر، از هفتصدهزار هم کیش و هم تبار کهگیلویه‌ و بویراحمدی هستید که اکنون بر صندلی های خانه ملت نشسته اید. به زودی باید برخیزید. خبرها حاکی ازتلاش مجدد شما برای کسب رای اعتماد مردم دارد.

مرور رسانه های موافق و مخالف و پرونده کاری شما نشان از عدم تلاش برای حفظ و توسعه کلیت استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... خبر می دهد. بیشتر سرگرم به جدال و خط و نشان کشیدن و تلاش برای کسب قدرت تاثیرگذاری بر دستگاه های اجرایی و به دست آوردن رضایت نسبی در حوزه خاص بوده اید تا اندوخته رای آوری مجددتان را ترمیم نمایید.


کهگیلویه و بویراحمد از توقف گاه اکنونش خارج نمی شود مگر با رضایت و همدلی بالا نشینانش و قدم گذاشتن در مسیر تلاش برای بهره مندی بیشتر مردم از سرانه ملی منابع طبیعی، راه یافتن استان به آب های آزاد، دریافت سهم بیشتر از معادن و ذخایر نفت وگاز و در آمدهای ملی موجود در استان، مطالعه و رونق صنعت گردشگری، به کار گیری متعدد نیروهای انسانی کارآمد هم استانی در سطح ملی و تلاش برای بهره بری از انرژی های آب، باد و آفتاب.

 
سخن کوتاه می کنم و جان کلام را خدمتتان عرض می نمایم. حال که پایتخت نشین هستید و با وزیر و روحانیون بلندپایه گپ و گفت دارید، نشستن بر این سه صندلی را بی خیال شوید و همت والایتان را به پشتوانه روابطی که در طول این سالیان ایجاد کرده اید برای جلوس بر صندلی خدمتی دیگر در خارج از مجلس به کار گیرید، انتظار دیده شدن و حضور هم استانی های دیگر را در کنارتان وشریک در شوق خدمتتان داشته باشید و خود رای و متکی به رسالت خود تعریف شده تان نباشید.

ما بار این مسئولیت و وظیفه سنگین را از دوش شما برداشتیم. راحت باشید و به زندگی متمولانه و لاکچری خود برسید. روزگار خوشی را برای شما و هفت نسل خوشبخت بعدی تان آرزو دارم.

تاریخ درج :  1398/10/2

تعداد بازدیدها : 1503

ارسال نظر