اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به اجرای طرح آبخیزداری در باشت

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان خبرداد:

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به اجرای طرح آبخیزداری در باشت

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبخیزداری به صورت سازه سنگ ملاتی در روستای ده بزرگ از توابع شهرستان باشت اختصاص یافته است.

خدابخش جنگلی اظهار داشت: این طرح به حجم هفت هزار و ۱۰۰ متر مکعب با هدف ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کنترل فرسایش خاک اجرا می شود.

وی بیان کرد: پیمانکار طرح آبخیزداری منطقه ده بزرگ باشت مشخص شده و هم اکنون عوامل اجرایی در حال دریافت کد سلامت هستند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: کد سلامت به منظور رعایت پورتکل های بهداشتی پیشگیری از سرایت بیماری کرونا اخذ می شود.
جنگلی تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود. 

وی همچنین از پیش بینی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هشت طرح آبخیزداری دیگر در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: این طرح ها در منطقه لیشتر گچساران،پشت کوه باشت،دشتروم،سپیدار و زیلایی بویراحمد، کلایه و چنگلوا در شهرستان کهگیلویه اجرا می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد حجم عملیات پیش بینی شده در این طرح ها را ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب برآورد کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم عملیات مکانیکی طرح های آبخیزداری انجام شده در استان از سال ۱۳۷۰ تاکنون شامل سازه های سنگ ملاتی، مکانیکی و خاکی ۲ میلیون و۵۰۰ هزار متر مکعب است.

خدابخش جنگلی اظهار داشت: حجم عملیات خاکی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در بیش از سه دهه اخیر تاکنون نیز ۳۲۰ هزار متر مکعب برآورد می شود

تاریخ درج :  1399/2/7

تعداد بازدیدها : 1160

ارسال نظر