مورد مثبت کرونایی در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نداشته‌ایم

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد:

مورد مثبت کرونایی در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نداشته‌ایم

 

 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مورد مثبت کرونایی در مراکز شبانه روزی بهزیستی این استان نداشته ایم.

«محسن مرادی» افزود: برای پیشگیری از شیوع  کرونا در میان افراد تحت پوشش بهزیستی با آموزش پرسنل بخش دولتی و غیر دولتی با استفاده از پروتکل‌های ارسالی از بهزیستی کشور و وزارت بهداشت که در ابتدا به صورت حضوری و در مرحله همه گیری بیماری بوسیله تشکیل گروه‌های مجازی و انتقال اطلاعات دریافتی از بهزیستی کشور و منابع معتبر دانشگاهی، حمایت از طرح قرنطینه بصورت توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی در بین افراد جامعه هدف تا ریشه کنی کامل بیماری همگام با مسؤلین و وزارت بهداشت با اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

 

توزیع ۲۲۰۰ بسته بهداشتی و غذایی

وی اظهارکرد: ۱۲۰۰بسته غذایی و۱۰۰۰بسته بهداشتی بین مددجویان در معرض آسیب ناشی از کرونا در سراسر استان توزیع کردیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای مقیمان مراکز شبانه روزی به ویژه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی جهت پیشگیری از کرونا آموزش پرسنل، تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز این مراکز، انتخاب مربی بهداشت در هر مرکز، واریز مبلغی به ازای هر کودک به حساب مراکز غیر دولتی، ممنوع کردن ملاقات‌ها و مرخصی‌های کودکان، گندزدایی و ضدعفونی کردن مداوم مراکز مربوطه انجام شده است.

 

مرادی تصریح کرد: برای سرگرمی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان در مراکز نگهداری استان و فراهم آوردن محیطی شاد و تقویت کارهای دستی در مرکز دولتی بچه‌های شیرخوار آموزش همیشگی مهارت‌های زندگی، به علاوه در زمان کرونا برنامه‌های متنوع از قبیل قصه گویی، آموزش نقاشی، عروسک گردانی، سایه بازی و... بازی‌های متناسب باسن زیر ۵ سالگی اجرا می شود.

وی ادامه داد: همچنین در مرکز نوجوانان دختر آموزش پخت نان سنتی، آموزش پخت پولکی، آموزش تهیه شربت توت قرمز آموزش آشپزی و در مرکز نوجوانان پسر آموزش بازی‌های سنتی بومی، بازی شطرنج و منچ انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهت پیشگیری از کرونا و تردد بیش از حد، نحوه شیفت بندی پرسنل در خانه‌ها و مرخصی کودکان تغییر یافته است، شیفت بندی بصورت پنج روزه یا هفت روزه تعیین شده، ملاقات‌ها و مرخصی کودکان ممنوع و ملاقات‌ها صرفا از فضای مجازی تصویری انجام می شود

.

۴۰ مورد تماس مرتبط با کرونا

مرادی با بیان اینکه مراکز بهزیستی استان آلوده به کرونا نشده اند، تاکید کرد: مورد مثبت کرونایی در مراکز شبانه روزی بهزیستی این استان نداشته ایم.

 

وی گفت: به ازای هر خدمت گیرنده مراکز شبانه روزی بهزیستی استان مبالغی برای تامین مایحتاج بهداشتی و ضدعفونی جهت مقابله با کرونا به حساب مراکز نگهداری واریز شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تیم سیار ۱۲۳ اورژانس اجتماعی مداخله حضوری در رابطه با بیماری کرونا نداشته ایم، اما ۴۰مورد تماس مرتبط با کروناویروس داشتیم.

 

مرادی در خصوص میزان خسارت وارده و متضرر شدن وضعیت مهدهای کودک استان از لحاظ اقتصادی، بیان کرد: با توجه به پویش همدلی در سراسر کشور و ارتباط با مالکین ساختمان مهدهای کودک در خصوص بخشودگی اجاره بهاء استان ما در این زمینه از استان های موفق بوده است.

تاریخ درج :  1399/2/7

تعداد بازدیدها : 1183

ارسال نظر