برون سپاری نقل و انتقال املاک مسکونی آغاز شد

مدیرکل امورمالیاتی استان:

 

برون سپاری نقل و انتقال املاک مسکونی آغاز شد

 

طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک مسکونی (قطعی و قطعی رهنی) دارای پایان کار به دفاتر ثبتی در کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک این استان در دفترخانه شماره ۱۹ یاسوج روز آغاز شد.مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه و بویراحمد  در این آئین گفت: برون سپاری برخی خدمات در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی انجام می شود.

 

محمد علی غفاری افزود: برای اجرای تبصره چهار ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی نسبت به برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک، موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کرده است.

 

وی عنوان کرد: این طرح در شرایط کنونی و با توجه به موضوع شیوع ویروس کرونا و موضوع فاضله گذاری اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

غفاری اظهار داشت: در مرحله نخست طرح برون سپاری حدود ۲ سال پیش نقل و انتقال خودرو نیز از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان واگذار شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار در دفاتر ثبت انجام می شود.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین آئین از فعالیت ۶۲ دفترخانه ثبتی در استان خبر داد و گفت: بستر انجام کار نقل و انتقال املاک در دفاتر ثبتی فراهم شده است.


زمان خوب تصریح کرد: استعلام املاک ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهد شد.وی از همکاری اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح برون سپاری نقل و انتقال املاک به دفترثبتی قدردانی کرد و افزود: این اقدام در کمک به رفاه حال مردم و تسهیل انجام امور موثر است.

تاریخ درج :  1399/2/29

تعداد بازدیدها : 1157

ارسال نظر