بی تفاوتی مردم پیامد مخفی کاری آمار

 

کرونا درکهگیلویه وبویراحمد به وضعیت هشدار رسیده است

 

بی تفاوتی مردم پیامد مخفی کاری آمار

 

 

 

کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به وضعیت هشدار رسیده واگر کنترل نشود  مدیریت آن از دست کادر درمانی خارج می شود.این را سرپرست دانشگاه علوم پزشکی می گوید.یزدانپناه ادامه می دهد:شهرستان های گچساران وچرام در وضعیت نارنجی و بویراحمد در وضعیت زرد قرار دارد.

 

به گفته سرپرست دانشگاه بیشترین موارد مثبت در چرام با 46درصد، گچساران 24 درصد، کهگیلویه 22 درصد و 8 درصد باقیمانده مربوط به  شهرستان‌های بویراحمد، دنا و لنده است.

 

باهمه اینها مدت زیادی است که  خبری از آمار کرونا نیست ومسئولان تنها به ذکر وضعیت هشدار دهنده استان اکتفا می کنند وبه موازات آن از مردم می خواهند که پروتکل ها را رعایت کرده ونسبت به وضعیت کرونا بی تفاوت نباشند.

 

این سیاست عدم اعلام آماراز طرف مسئولین باعث شده تا نه تنها الزامی به رعایت اصول بهداشتی نباشد که شاهد حضور گسترده مردم درمراسمات عروسی وعزا باشیم وسفرها وترددهای غیر ضروری نیز روز به روز افزایش پیدا کند وفاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک هم به کمترین میزان خود برسد.

 

همه اینها در شرایطی است که تاپیش ازاین وبا انتشار آمار همراه با جزئیات حداقل حساسیت ها از طرف مردم تا حدود زیادی پابرجا بود وجامعه با دغدغه بیشتری به استقبال اصول بهداشتی می رفت ولی با درپیش گرفتن این سیاست جدید از طرف مسئولان قاعده بهم خورد و مردم بدون داشتن ذره ای حساسیت راه خود را رفتند وکار بجایی رسید که استان امروز به وضعیت هشدار آمیزوخطرناک رسیده است.

 

موضوعی که سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی هم تایید کرده ودرباره آن می گوید: وضعیت موجود نشان می دهد مردم نسبت به هشدارها بی توجه هستند وبنظر می رسد وارد پیک کرونا شده ایم .

 

البته افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد تنها منحصر به اعلام آمار نمی شود و خود مردم نیز دربه وجود آمدن این وضعیت چندان بی تقصیر نیستند.همانگونه که اشاره شد حضور گسترده در آئین های عروسی وعزا،بازاروپاساژ گردی وخرید ،سفرهای غیر ضروری باعث شده تا اینگونه القا شود که اینجا هیچ خبری از کرونا نیست ومی توان با خاطری آسوده همان مسیر قبل را رفت.

 

پاشنه آشیلی که مورد توجه استاندار هم قرار گرفت واو درنشست اخیرستاد مقابله با کرونا خطاب به فرمانداران گفت:اجتماعی مانند تشییع 120 رابه کرونا مبتلا کرده این چه مراسمی است که یک نفر باید دفن شود اما بخاطرآن باید جان انسانهای زیادی به خطر بیفتد.

 

حسین کلانتری با بیان اینکه از  مردم تقاضا داریم دراجتماعات ومراسمات شرکت نکنند افزود:اگر شمار مبتلایان افزایش یابد امکانات وتجهیزات استان جوابگو نخواهد بود.

 

وی با ابراز گلایه از مسافرت برخی از افراد تصریح کرد:رفتن مردم به گناوه واهوازدرشرایط فعلی  واقعا چه توجیهی دارد؟

 

ماحصل وضعیت امروز استان درکهگیلویه وبویراحمد هم نتیجه عملکرد مسئولین وهم مجموع بی تفاوتی هایی است که ازطرف مردم صورت می گیرد.اینکه مسئولان آمار چشمگیر وجهشی تعداد مبتلایان را اعلام نکنند نه تنها چاره ساز نخواهد بود که اتفاقا جامعه رابه سمت بی تفاوتی ونادیده گرفتن بیشتر اصول بهداشتی سوق خواهد داد.

 

اما حضور مردم در مراسمات مختلف بنابر بافت قومی وقبیله ای استان نیز باعث خواهد شد تا کهگیلویه وبویراحمد به وضعیت قرمز همسایگانش دچار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ درج :  1399/4/10

تعداد بازدیدها : 135

ارسال نظر