زیبنده است یاسوج را تبعیدگاه بنامند؟؟

نامه سرگشاده فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به استاندار:

 

زیبنده است یاسوج را تبعیدگاه بنامند؟؟

 

 

استاندار محترم استان کهگیلویه وبویراحمد،
نماینده محترم  مردم شریف شهرستانهای یاسوج ودنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی
رئیس و اعضای محترم شورای شهر یاسوج
سلام علیکم


از سر دغدغه و دردمندی و با درک تاثیر موضوع مطروحه و حفظ هویت و شانیت مردم استانم نکاتی را به استحضارتان می رسانم.


با بررسی اجمالی۳۶ شهری که ظاهراً به عنوان تبعیدگاه مجرمان شمرده شده اند تنها شهر زیبای یاسوج که به پایتخت طبیعت ایران و به قولی سوئیسی در قلب زاگرس و مرکز کشور معروف است و تنها مرکز استانی است که در این لیست آمده است. درحالی‌که ضمن احترام به همه مردم کشور عزیزم نه تنها مراکز استان های جدیدالتاسیس و دور افتاده امثال بجنورد و بیرجند بلکه شهرهای ایرانشهر و سرباز در سیستان بلوچستان و سرپل ذهاب در کرمانشاه  و دیر در بوشهر و بشاگرد در بندرعباس و... دراین لیست لحاظ نشده اند.

 

متاسفانه حتی توفیق هم رده ای و هم قطاری شهرهای دور دست و محروم کشور هم از مرکز استان ما دریغ  شده است.

 

آنچه مسلّم و زبانزد عام و خاص است این است که مردم استان ما در تمام دوران پرفراز و نشیب  انقلاب و در همه صحنه ها از پیشگامان صادق و از میدان داری در صحنه های حضور و دفاع از آرمانهای الهی و انسانی ایثارگرانه و بی منت دریغ نورزیده اند.

 

غیرت و مردانگی و شجاعت و گذشت و صداقت و مهمان نوازی و.. از شاخصه هایی است که دیارما مفتخر ومزین به این ارزشهاست. طبیعت زیبا و چشم نواز و آب و هوای مطبوع و دلپذیر از نعمت های خدادادی استان چهار فصل ماست.

 

حال دو شهر بزرگ و اصلی آن، که یکی تنها مرکز استانی بود که در گذشته نه بخاطر وسعت ویا جمعیت بلکه بخاطر شان وشوکت و صلاحیت وشایستگی مردمانش در دامنه دنای سرافراز به مرکز استانی تبدیل شد و با ویژگیهای منحصر به فردش، و دیگری شهری که چون پستان مادر برای فرزند شیره جانش که همان منابع زیر زمینی و طلای سیاه یعنی نفت است را سال‌هاست  به هموطنانش تقدیم می‌نماید.

 

حال آیا زیبنده است آنها را تبعیدگاه بنامند و بخوانند؟! آیا این امر در اعتماد به نفس مردم و جوانان و آینده سازان این دو شهر و در سرعت ومسیر توسعه نوپای آنها و بخصوص سرمایه گذاری سرمایه گذاران توانمند درآنها باوجود منابع سرشار، موثر نیست؟ حال به نظر می آید فارغ از اینکه انشاالله این موضوع سهوی بوده و قابل اصلاح است.

 

بررسی علل و عوامل این امر ضروری و لازم است که آیا ایراد وابهام از مردم ومسئولین  وساکنین این دیار است که مورد سوءظن یا برداشت غیر واقع بینانه واقع شده اند یا اینکه مورد بی مهری و یا بی توجهی مسئولینی شده اند که بخصوص مرکز استان مارا دراین لیست قرارداده اند؟! هرفرضی در نظر گرفته شود و هرچه باشد بی شک قابل بازبینی و اصلاح است.

 

اساسا هرنوع بهبود و توسعه  و سازندگی مقرون به روند اصلاح و بازبینی است و در حوزه دینی و فرهنگی واجتماعی امر به معروف ونهی ازمنکر هم همین معنا را افاده میکند.  و این امر مقبول ومورد استقبال مردم عزیز و دلسوزان جامعه امروزی ماست تا  به قول معروف ببینیم ایراد و اشکال از غیر واقعی بودن کیل است؟!! یا سوء تفاهم و.یا خدای ناکرده به هردلیل بی توجهی وبی مهری و ...‌ ازکیّال؟!!   ویا واسطه ها و عوامل دیگر؟

منصوری
فرماندار اسبق کهگیلویه بزرگ و فعال فرهنگی اجتماعی

تاریخ درج :  1399/5/25

تعداد بازدیدها : 1868

ارسال نظر