تشریح دستاورد سفرمسئولین قضائی به یاسوج/مشکلات مردم پیگیری می شود

رئیس قوه قضائیه مطرح کرد:

 

تشریح دستاورد سفرمسئولین قضائی به یاسوج/مشکلات مردم پیگیری می شود

 

رئیس قوه قضائیه دستاوردهای سفر مسئولین قضائی کشور به کهگیلویه و بویراحمد را در پایان این سفر تشریح کرد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در نشست خبری سفر به کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دیدارهای بسیار خوبی در یاسوج محقق شد که در بازدید از زندان یاسوج مسئله اشتغال ۶۰ درصدی در زندان حائز اهمیت بود و این مهم در باز اجتماعی شدن زندانیان و بازسازی شخصیت آنها بسیار مهم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امید است این اشتغال را حداقل به مرز ۸۰ درصدی برسانیم، عنوان کرد: این مهم برای خود زندانیان و خانواده آنها مؤثر است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسئله انتقال زندان یاسوج به منطقه دیگری، گفت: در راستای سیاست‌هایی که داریم، زندان‌ها به بیرون از کالبد شهرها منتقل شود. در رابطه با یاسوج با همت سازمان فرودگاه‌ها، استانداری، سازمان زندان‌ها و مسئولین این کار اجرایی می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج برای مردم به یک دغدغه تبدیل شده بود، گفت: دیدن شرایط و وضعیت کارخانه قند برای ما قابل توجه بود. چرا کارخانه‌ای با این اهمیت و ظرفیت فعلی و پتانسیل ۱۰۰۰ نفری اشتغال باید پنج سال بسته باشد و این قابل توجیه نیست.

 

وی افزود: با توجه به سال جهش تولید، کار دنبال و مسئله واگذاری ابطال، دستور رفع تصرف صادر و برای راه اندازی پیگیری‌ها انجام و بانک باید برای راه اندازی کارخانه همت کند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت‌: ما حتماً با خصوصی سازی موافقیم، این سیاست باید عملیاتی شود، اما این به معنای تعطیل کردن کارخانه در ۴۲ هکتار زمین و با دهها خانه سازمانی نیست.

 

رئیسی افزود: پنج سال وضعیت کارگران کارخانه نامشخص است و با پیگیری‌ها امروز شرایط به مرحله سرمایه گذاری و ورود کارخانه به چرخه تولید رسیده است.

 

وی با اشاره به وضعیت زمین لرزه سی سخت، گفت‌: طبق آمار، تلفات جانی نداشتیم و تعدادی از هموطنان مصدوم شده و پیگیری درمانی انجام شده است.

 

رئیسی با بیان اینکه ۳۰۰۰ خانه آسیب دیده و ۴۰۰ خانه نیاز به بازسازی دارد، گفت‌: امیدواریم کار امداد با قدرت ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اسکان دائم و موقت تصریح کرد: دولت برای این موضوع نیز برنامه ریزی دارد و مشکل مسکن مردم پیگیری می‌شود.

 

رئیسی گفت: باید در ساخت و سازهای شهری و روستایی دقت شود و نظارت‌ها برای ساخت و ساز با اصول درست و استاندارد شکل بگیرد.

رئیسی با اشاره به جنگل‌های استان، گفت: ثروت عظیم این استان جنگل‌های آن است و باید حفظ شده و از دست سودجویان محافظت شود.

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر احصای مطالبات و خواسته‌های مردم، تصریح کرد: یک هزار ملاقات مردمی توسط همکاران ما انجام و راهنمایی لازم در این محور شکل گرفت. همکاران با حساسیت دنبال کنند تا امید ایجاد شده در مردم افزون شود.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: مردم عزیز، بزرگوار و رزمنده پرور و شهید پرور و متدین این استان، ویژگی آنها غیرت دینی است و این مهم همیشه زبانزد بوده و مقابل دشمنان ایستادگی کردند، اینها برای همه ما مسئولیت آور بوده و باید در خدمت مردم باشیم.

 

وی ابراز داشت: این استان با ثروت عظیم خدادادی، ذخایر، نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌ها، روزنه‌های امید برای رسیدن استان به نقطه مطلوب را دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نشست با خانواده‌های جانباختگان هواپیمای تهران- یاسوج و جانبازان ۷۰ درصد، از پیگیری درخواست‌های آنان خبر داد.

تاریخ درج :  1399/12/3

تعداد بازدیدها : 117

ارسال نظر