به داد#سی_سخت برسیم

1200 واحد مسکونی شهرستان دنا صد در صد تخریب شده است

 

به داد#سی_سخت  برسیم

 

حجم بالای تخریب و سرمای استخوان سوزامان سی سختی ها را بریده

چادر، چاره کارنیست به فکر کانکس باشید

 

چهار روز از زلزله وحشتناک 5/6 ریشتری سی سخت می گذرد،زلزله ای که توامان شدن با برف وسرما با آن  جریان زندگی را در این شهرستان وروستاهایش به شدت دچار اختلال کرده است.


تحمل سرماوبی خانمانی حکایت تلخ زندگی این روزهای مردمی است که مجبورند دراین این روزهای زمستانی در چادر سر کنند و آوار شدن زندگی شان را هر روز پیش چشمشان ببینند.



آنطور که استاندار می گوید:باتوجه به پیش بینی وارزیابی های اولیه تاکنون بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی درشهرستان دنا صد درصد تخریب شده است.



حسین کلانتری اضافه می کند:بیش از ۳ هزار واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیرات اساسی هستند.


حالا این برآورد از حجم بالای تخریب ها درکنار سوز سرمای استخوان سوز امان سی سختی ها را بریده است ونیاز آنها به کانکس و وسایل گرمایشی را چندین برابر کرده است.



هرچند ساکنان سرزمین برف وآفتاب با چنین آب وهوایی بیگانه نیستند اما روزگارشان هم به سیاهی این روزهای بی کاشانگی نبود،آن هم در شرایطی که سرما وبارش ها تا حدود دوتا سه ماه دیگر  می ماند وبه این زودی ها بساطش را از  شهرجمع نخواهد کرد.



توزیع چادر شاید به گفته مقام ارشد اجرایی استان نیاز اولویت دار زلزله زدگان شهرستان دنا باشد ولی تنها استفاده واکتفا به آن نیز جوابگوی سوز سرما وبرف سی سخت آن هم با حجم خسارت های وارد شده نیست.



مروری بر صحبت های مردم هم نشان می دهد آنها بیش از چادر درشرایط فعلی به کانکس و وسایل گرمایشی متناسب بافصل نیاز دارند تا حداقل دمی را در آن بیاسایند.



هوای این روزهای سی سخت بس ناجوانمردانه سرد است،ثمره سالها خون دل خوردن ورنج مردم زیر خروارها خاک رفته،مسئولان اگر قرار است به داد شهرستان زلزله زده دنا برسند باید همه اینها را ببینند وبه داشته های فعلی برای این مردم اکتفا نکنند.



هواشناسی خبر از بارش هایی طی هفته جاری داده که بی گمان دنایی های زلزله زده هم از آن بی نصیب نیستند ،یادمان نرود چادر برای این مردم آن پوششی نیست که بتواند پنجه در پنجه این سرما بیندازد و مراقب آن کودک شیرخواره ویا آن پیرمرد و پیرزن ازکار افتاده باشد‌.


پس از همین جا مسئولان ستاد بحران بفکر چاره جویی برای حل این بحران اساسی باشند واجازه ندهند زخم دیگری برپیکره دنانشینان بنشیند.


همدلی،یک صدایی وتنها نگذاشتن مردم سی سخت نکته مهم دیگری است که نباید ازآن غافل شد،دنا نشینان را نه تنها نباید دراین روزهای سخت تنها گذاشت که باید به آنان کمک کرد تا این شهر را بهتر از گذشته بسازند که البته این مهم جز باهمراهی ومشارکت خود شهروندان میسر نخواهد شد.



ساختن دوباره سی سخت ودل گرم کردن مردم درگرو عزم مسئولان و همه شهروندانی است که زیربار زلزله کمر خم کرده اند .

تاریخ درج :  1399/12/4

تعداد بازدیدها : 895

ارسال نظر