اهداء ۱۵۴۷ جهیزیه به زوج های جوان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد:

 

اهداء ۱۵۴۷ جهیزیه به زوج های جوان کهگیلویه و بویراحمد

 


 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴۷ مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و نودامادهای تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، ۳۰۰ مورد درخواستی باقی مانده که تا پایان سال و نهایتا تا فروردین ماه تحویل می‌شوند.

 

به همت کمیته امداد منطقه یک یاسوج، مراسم نمادین اهداء جهیزیه به ۲۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از ۳۹۰ مورد، همزمان با آیین توزیع ۱۵ هزار جهیزیه و ۸هزار هدیه به داماد در سراسر کشور با حضور رئیس کمیته امداد، رئیس بنیاد مستضعفان در دفتر مرکزی کمیته امداد، در سالن شهید خیراندیش کمیته امداد استان برگزار شد.  

 

 قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و نودامادهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای ازدواج جوانان و تشکیل زندگی مشترک است.

 

مبشری عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که باید به آن توجه شود موضوع خانواده است که ارکان اولیه جامعه است و اگر خانواده سالم باشد جامعه ای سالم خواهیم داشت. 

 

وی تصریح کرد: در همین خصوص کمیته امداد موضوع تشکیل خانواده را یکی از برنامه های در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه اقدامات مؤثری انجام می دهد و با تدارک جهیزیه و پرداخت هدیه ازدواج موجبات ازدواج آسان، بی‌پیرایه و آبرومندانه تعداد زیادی از دختران و پسران جوان را فراهم ساخته است.

 

 

مبشری با اشاره به اهداء ۲۰ مورد جهیزیه به نمایندگی از ۳۹۰ مورد به مناسبت نیمه شعبان به نوعروسان تحت حمایت، یادآور شد: در این خصوص شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴۷ مورد در حوزه ازدواج مددجویان تحت حمایت پرداخت‌شده است، افزود: در این خصوص۲۹ میلیارد و ۷۱۰میلیون تومان برای جهیزیه نوعروسان، هدیه به داماد و کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت پرداخت‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد باهدف ارتقاء سطح آگاهی زوج‌های جوان مددجو دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج در خصوص مهارت‌های ارتباطی، مسائل اعتقادی و احکام، مهارت دلجوئی و گفتگو، ازدواج و خانواده، راهکارهای جذابیت و محبوبیت، بهداشت فردی و اجتماعی و روابط زناشویی و تربیت فرزند برای زوج های جوان برگزار می‌کند.

 

مبشری همچنین از ایجاد ۶۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص مددجویان واجد شرایط می توانند از تسهیلات کم بهره این نهاد به منظور اجرای طرح های اشتغال زایی استفاده کرده و به خودکفایی برسند.

 

تاریخ درج :  1400/12/25

تعداد بازدیدها : 574

ارسال نظر