کتاب "بوی تند خردل" در یاسوج رونمایی شد

کتاب "بوی تند خردل" در یاسوج رونمایی شد



آیین رونمایی از کتاب بوی تند خردل با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان نویسندگان و راویان دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد.

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: رویکرد حوزه هنری توسعه تاریخ شفاهی بر مبنای حماسه های عشایر استان در مبارزه با رژیم پهلوی و دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: عشایر و سادات جلیل القدر کهگیلویه و بویراحمد چه در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و چه دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و از کیان دینی و ملی این کشور دفاع کردند که نمونه آن سید محمد نبی ملک حسینی است که خاطرات ایشان از جبهه های جنگ و اسارتگاه های عراق با تلاش خانم ها نجمه آرام بن و نرگس التیام مقدم در حدود دو سال جمع آوری ،تالیف و نگارش شده است .

اسلامی ابراز داشت: کتاب بوی تند خردل توسط انتشارات سوره حوزه هنری به چاپ رسیده و هم اکنون در کتابخانه های سراسر کشور و همچنین پایگاه های اینترنتی قابل دسترسی و خریداری است.

وی گفت: در حوزه هنری به کیفیت تولید و چاپ آثار توجه ویژه و جدی می شود و طولانی شدن چاپ برخی آثار نیز به همین خاطر است.

اسلامی ابراز داشت : این راهبرد را در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری ادامه می دهیم ودغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس و صد برابر کردن آثار ادبیات پایداری را به دیده منت پذیرفته ایم .

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزادگان و جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس گنجینه های ما هستند و این حماسه ها که ناشی از غیرت عشایر است باید به نسل های آینده منتقل شود.

اسلامی بیان کرد: تا پایان امسال ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ادبیات پایداری توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تقدیر از اقدامات حوزه هنری استان گفت: اقدام به چاپ کتاب کاری بسیار ارزشمند است زیرا موجب حفظ میراث و آگاهی بخشی مجدد به ما است.

وی افرود: شهدای ما به آگاهی و اخلاص رسیدند و با خدا معامله کردند به همین خاطر ماندگار شدند.

افتخاری گفت: اگر کشورهای دنیا با ما جنگ نمی کنند بخشی از آن به خاطر این است که دلاوری ها و رشادت های ملت ایران را در ادوار مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس لمس کرده اند.

در این آیین آزاده سرافراز سید محمد نبی ملک حسینی راوی کتاب بوی تند خردل و علی ثابتی رزمنده و راوی دفاع مقدس به روایتگری پرداختند.

همچنین حمید حسینیان شاعر جوان کهگیلویه و بویراحمد قطعه شعری با موضوع دفاع مقدس و حادثه عاشورا خواند و گروه سرود نیز اجرا کردند.

در پایان این مراسم معنوی از حاجیه مریم طباطبایی نسب مادر سید محمد نبی ملک حسینی و خواهر شهیدجابر عوض پور ، سید محمد نبی ملک حسینی راوی کتاب بوی تند خردل،  خانم ها نجمه آرام بن و نرگس التیام مقدم نویسندگان کتاب بوی تند خردل، و علی ثابتی رزمنده و راوی دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

تاریخ درج :  1401/1/27

تعداد بازدیدها : 415

ارسال نظر