وضعیت جایگاه های سوخت شهر شیراز عادی است

واکنش مدیر پخش فراورده های نفتی فارس به توئیت نماینده شیراز:  

 

وضعیت جایگاه های سوخت شهر شیراز عادی است

 

بهتر بود این نماینده اول از دستگاه مربوطه در این خصوص سوال می کرد و بعد توئیت می زد

 

 

ابتکار جنوب - زهره مرزبان// مدیر پخش فراورده های نفتی شیراز نسبت به توئیت نماینده شیراز به وزیر نفت واکنش نشان داد و گفت : وضعیت جایگاه های سوخت شهر شیراز عادی است و مشکل خاصی مبنی بر کمبود بنزین و تعطیلی جایگاه های سوخت وجود ندارد .

 

 اسداله طاهری در گفت و گو با خبرنگار « ابتکار جنوب» ، با تاکید به اینکه وضعیت تمامی جایگاه های سوخت در کلان شهر شیراز بطور روزانه رصد می شود، افزود : بهتر بود این نماینده اول از دستگاه مربوطه در این خصوص سوال می کرد و بعد توئیت می زد در شرایطی که دشمن به التهاب جامعه نیاز دارد همه بخصوص مسئولین باید آرامش را در جامعه حاکم کنند بخصوص اخباری که صحت ان مورد تردید باشد .

 

 طاهری به وجود بالغ بر ۳۱۳ جایگاه پمپ بنزین و ۳۳1 جایگاه CNG در سطح استان فارس‌ و ۱۰۰ جایگاه پمپ بنزین در شیراز اشاره کرد و گفت : بطور متوسط ،روزانه در فارس بین ۷ تا ۷ میلیون و پانصد هزار لیتر بنزین مصرف می شود که میزان آن تا ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر هم درنوسان است.

 

مدیر پخش فراورده های نفتی فارس با بیان اینکه مردم شیراز روزانه بین ۱ میلیون و نیم تا یک میلیون و ۷۰۰ لیتر بنزین مصرف می کنند افزود : میزان مصرف بنزین فارس طی سال جاری نسبت به سال گذشته ، ۱۳ درصد رشد داشته است این درحالی است که امسال ،مصرف بنزین در شهر شیراز نیز رشد ۱۵ درصدی داشته است و همین رشد مصرف بنزین خود، دلیلی بر نبود مشکل و عادی بودن وضعیت جایگاه های سوخت استان و شیراز است .

 

 طاهری با طرح این سوال که اگر مشکلی به ادعای برخی، در جایگاه های سوخت شیراز وجود دارد پس رشد مصرف بنزین در فارس و شیراز ناشی از چه چیزی است ؟ افزود :مردم می توانند جایگاه های سوخت را در شیراز رصد کنند تا متوجه کذب بودن برخی اخبار شوند ، واقعا همه این جایگاهها، سوخت کافی نداشته و درساعات پایانی شب تعطیل بودند ؟

 

وی بیان داشت : گاهی به دلائل مختلفی همچون اخلال در سامانه، قطعی برق، واژگونی نفت کش و...

یک یا دو جایگاه تعطیل شوندکه امری طبیعی است و خللی در سوخت رسانی ایجاد نمی کند و معمولا هم اتفاق می افتد .

 

 طاهری ادامه داد : انتظار این بود انتشار دهندگان این گونه اخبار از مسئول مربوطه سوال می کردند و از منبع خبری موثقی بهره می بردند اگر قرار است به وزیر محترم نفت خبر خطا رسانیده شود انتظار می رفت که خودشان نیز رعایت کنند . 

 

چراکه در شهر شیراز روزانه حداقل یک ونیم میلیون لیتربنزین مصرف می شود که به طور متوسط اگر مصرف هر خودرو ۲۵ لیتر باشد یعنی روزانه ۶۰۰ هزار خودرو سوخت گیری می کنند که از لحاظ رشد ، نسبت به سال گذشته، حداقل ۱۳ درصد رشد مصرف داشته ایم.

 

 

* اگر جایگاهها تعطیل شده اند این همه مصرف ازکجا آمده است؟

 

  مدیر پخش فراورده های نفتی فارس انتشار این اخبار کذب را راه نادرستی برای رسیدن به آراء مردم دانست و افزود : انتشار توئیت بدون‌محتوای صحیح ، هیچ کمکی به جامعه جز التهاب آفرینی ندارد 

گفتنی است روح اله نجابت ، نماینده شیراز و زرقان ،در توئیتی به وزیر نفت مدعی شده بود که در شیراز دو روز است که بنزین به میزان کافی در جایگاه های سوخت شیراز عرضه نمی شود .

 

 نجابت در توئیت به وزیر نفت با کنایه گفته بود: جایگاه های بنزین در ساعات پایانی روز عرضه سوخت به مردم ندارند.

تاریخ درج :  1402/5/29

تعداد بازدیدها : 442

ارسال نظر